הרבה בעלי תוכניות שותפים באינטרנט מחפשים דרך נוחה ומהירה למנף את הרווחים שלהם מתוכניות שותפים בעזרת כלי עזר שונים. אחד הדרכים הטובות ביותר לעקוב אחר איכות התנועה באתר וביצוע אופטימיזציה לפרסום באתר האינטרנט היא על ידי אפליקציית Web Analytics. האפליקציה הפופולרית ביותר היא כמובן Google Analytics. אפשר להבין מדוע אפליאייטים בוחרים לעבוד דווקא עם GA, מפני שהיא חינמית, מתעדכנת בתדירות גבוהה יחסית וכוללת אפשרות מעקב אחר קמפיינים של Adwords, אותם קמפיינים PPC אשר Affiliates משתמשים בהם כדי להביא תנועה לאתר וגם כדי לפרסם תוכניות שותפים שונות.

במאמר זה אני רוצה להדגיש את החשיבות של שימוש באפליקציית Site Personalization, אשר אני מניח שחלק מכם עדיין לא מכירים. אני בעצמי Affiliate. ברשותי מספר גדול של תוכניות שותפים אשר אותם אני מקדם באינטרנט בעזרת יצירת עמודי נחיתה, ביצוע קמפיינים שיווקיים של PPC וכמו כן ביצוע אופטימיזציה לאתרי אינטרנט (SEO). בחלק גדול מהמקרים אני שם לב כי יחס ההמרה שלי אינו כמו שאני רציתי. אני חיפשתי הרבה דרכים לשיפור יחס ההמרה של תוכניות ה-Affiliates שלי. לאחר קריאה של כתבות ומאמרים בפורומים אשר קשורים לשיפור יחס המרה (Increase Conversion Rate), שמתי לב כי סופר אפיליאייטים ממליצים על שימוש של תוכניות של Site Personalization.

אני משתמש באפליקציית Personyze Web Analytics. מדובר על תוכנת Web Analytics בזמן אמת, מתקדמת במיוחד. אפליקציית Software-as-a-Service זו היא אפליקציה אשר נועדה לבעלי אתרים ובלוגים אשר מעוניינים לבצע התאמת תוכן פר סגמנט של גולשים באתר האינטרנט שלהם. התאמת תוכן פר גולש הוא הדבר הכי חם היום, במיוחד עבור אנשים אשר יש להם תוכניות שותפים, בין אם זה תוכניות שותפים בישראל או גלובליות.

אז מה אפשר לעשות בעזרת אפליקציית Personyze? - ובכן, בגדול אפשר לנהל איתה קמפיינים Adwords של גוגל, מאותו ממשק שבו אתם עובדים עם פרסונייז. דבר שני, אפשרות ביצוע התאמת תוכן שונה עבור סגמנט מפולח של גולשים. אתן לכם דוגמה כדי שתבינו במה מדובר. אם למשל אני רוצה להתאים פרסומות של תוכנית שותפים להסרת שיער בלייזר, אני רוצה שהיא תהיה ממוקדת עבור אותם גולשים אשר הגיעו ממנוע חיפוש דרך המילים אשר כוללות "הסרת שיער". אך כמובן יש לי תוכן רב באתר, אשר כולל גם נושאים שונים אשר קשורים לבריאות באופן כללי, כמו תזונה ולמשל. כאשר אני מפלח את התוכן שלי, אני דואג שפרסומות שונות יופיעו עבור מילות מפתח שונות. זאת אומרת שכאשר גולש יגיע אלי ממילת מפתח "הסרת שיער", אני אציג לו באנר של תוכנית שותפים A, וכאשר יגיע אלי מישהו ממנוע חיפוש גוגל עם מילת מפתח אשר כוללת את המילה "תזונה", אני אציג פרסומות שונה של תוכנית שותפים B.

בדרך זו אני בעצם מנצל בצורה טובה יותר את אותו שטח פרסום באתר שלי. זה חשוב לי במיוחד שהשטח ימיר כמה שיותר. כאשר אני מתאים את המודעה הפרסומית עבור פלח שונה שלגולשים, אני מנצל בצורה טובה יותר את שטח האתר וגם גורם לעליה ביחס ההמרה (Conversion Rate). יש בעלי אתרים אשר מפרסמים ריבועים של 125x125 פיקסלים של מודעות. כאשר בעלי אתרים קונים מודעה באתר, הם משתמשים בדרך כלל עבור מספר חשיפות של המודעה (בדרך כלל נמדד על ידי Pageviews). כמובן כסף רב הולך לאיבוד בגלל שהמודעה נחשפת לאנשים אשר לא מעוניינים באותו מוצר שאנו מוכרים. זאת אומרת שאותם מפרסמים לצד שלישי יוכלו לאפשר למפרסמים צד שלישי לפרסם באתר שלהם עבור תנועה ממוקדת ולכן לאפשר פרסום רב יותר אך לשמור על אותו ערך של רווח מפרסום קיים. בסופו של דבר שמפרסמים יראו כי התנועה מבאתר שלהם מובילה ליחס המרה גבוהה יותר, הם ישלמו עבור קניית פרסום נוסף.

זוהי כמובן רק דוגמה אחת אשר מאפשרת לבעלי תוכניות שותפים וגם למפרסמים למקם את הרווחים מאתר או בלוג אשר ברשותם. אני ממליץ לכם להירשם ל-Webinar החדש בנושא Affiliate marketing של חברת פרסונייז העוסק בעיקר בנושא הקשר בין תוכניות שותפים לבין פרסונליזציה לאתרי אינטרנט. אני בטוח שאחר זמן מסוים תוכלו לראות ולהיווכח כי השימוש במערכת פרסונייז בהחלט מספקת פתרון מעולה למי שרוצה להגדיל יחס המרה ולהרוויח יותר מתוכניות שותפים בהם הוא שותף.

למידע נוסף כנסו לאתר PERSONYZE.com.





 







תגיות:

מי הצביע לידיעה הזו

תגובות

 •  RSS פידים  •  ^ למעלה