יש הרבה בעלי אתרים אשר מתחילים לראות את המשפט AdChoices עם "ן" בתוך משולש במודעות ה-Google AdSense שהם שמים באתר שלהם. זה במקום ה-"Ads By Google" אשר מוכר לכולנו. בבלוג של adsense.blogspot.com תוכלו למצוא תשובה ברורה אשר פורסמה בחודש מרץ 2011. מודעות AdWords באתרים יכללו (בחלק מהאתרים) אייקון עם האות i, אשר לחיצה עליו תאפשר לגולשים באתר לקבל מידע מורחב אודות מודעות AdSense באתר. לפי מה שקראתי בבלוג של AdSense, השינוי הזה התבצע על ידי גוגל על מנת להערך לרגולציה אשר מתעסקת בתלום ה-Online Behavioral Advertising.

חלק מכם בטח יודעים כי מודעות ה-AdWords הם עכשיו מותאמות לפי תחומי העניין של אותו גולש באתר. זה אומר למשל שאם אתם גולשים באתר של העוסק באחסון אתרי אינטרנט ואתם נגיד גולשים לאחר מכן באתר בנושא קוסמטיקה, יש סיכוי שתראו מודעות אשר לא קשורות לנושא קוסמטיקה אלה לאחסון אתרים. המטרה של גוגל היא להציג מודעות מותאמות אישית. זה נקרא Behavioral Marketing. מודעות אשר יהיו רלוונטיות לאותו גולש ולא מודעות אשר קשורות אך ורק לתוכן שבו מוצגת המודעה באתר.

השינוי כבר התחיל ואפשר לראות אותו ברב באתרים בשפה האנגלית. נכון לעכשיו באתרים בשפה העברית עדיין לא רואים את השינוי, אך ייתכן שבקרוב כבר נראה אותו במודעות פרסומיות של AdWords באתרים בשפה העברית (למראות שלא מצאתי מידע עדכני על זה ברשת עדיין). כמו כן באותו עמוד אשר הגולש מובל אליו, תהיה לו אפשרות לקבוע איזה סוג מודעות פרסומיות הוא מעוניין לראות. גוגל מעוניינים שהגולשים אשר נחשפים למודעות ה-AdWords יהיו מודעים למה שהם רואים. נכון לעכשיו יש כמה קולות אשר מצביעות כנגד כל הנושא של פרסונליזציה והתאמת אישי מבוססת מידע מסוים עם גולש. יש הקוראים לזה חדירה לפרטיות, לאחרים זה פשוט לא ממה משנה. בכל מקרה, אם ראיתם את המשפט AdChoices במודעות שלכם של גוגל, אז תדעו מדוע זה שונה.

צירפתי בכותרת קישור ישיר לאותו עמוד בבלוג של AdSense (הרשמי של גוגל) על מנת שתוכלו לקבל מידע עדכני מדוע השינוי נעשה.





 







תגיות:

 •  RSS פידים  •  ^ למעלה